לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

יועץ קרקע

יועץ קרקע והפקת דוח ביסוס

חברתנו מתמחה בייעוץ קרקע ובהפקת דוחות ביסוס, לשלבים המוקדמים של תכנון הפרויקט שלכם.

מהו תפקידו של יועץ הקרקע?

התפקיד של יועץ קרקע הינו לאסוף את כלל הנתונים מקידוח סקר הקרקע, ולבצע ניתוח של הפרמטרים השונים בקרקע ולאחר מכן להחליט מהי שיטת הביסוס הנכונה לפרויקט.

היועץ בעצם מנחה את הקונסטרוקטור כיצד לבצע את ביסוס המבנה, כמות הקלונסאות עומקם ואופן פיזורם בקרקע, או קביעת ביסוס ע"י רפסודה.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    .

    שלבי הכנת דוח ביסוס קרקע

    • איסוף וניתוח מידע גיאוטכני וגיאולוגי קיים וזמין מהסביבה.
    • ניתוח עבודות עפר שבוצעו בעבר בשטח הפרויקט.
    • סקירת נושאים קריטיים מבחינת ביסוס וגיאוטכניקה.
    • הפקת דוח ביסוס קרקע, לשימוש המתכננים.

    יציבותו של המבנה תלויה ראשית כל באיכות היסודות שלו. לכן ישנה חשיבות עליונה לאפיון יסודות הקרקע ולקביעת הכוחות, הלחצים והעומסים שניתן להעמיס על הקרקע. לשם כך, אנו אוספים את הנתונים (מאפייני הקרקע) באמצעות קידוחי ניסיון ובדיקות במעבדה מוסמכת.

     

     

    יועץ קרקע

    למה צריך יועץ קרקע?

    הדרישה ליועץ קרקע הינה דרישה שקיימת כיום כמעט בכל ועדות התכנון והבנייה בארץ, מכיוון שהגיעו למסקנה שדוח קרקע מאפשר תכנון נכון יותר של ביסוס המבנה, ומאפשר גם חלוקת אחריות בין יועץ הקרקע לקונסטרוקטור.

    דוח ביסוס קרקע מאפשר לתכנן בצורה יעילה יותר ולהימנע מתכנון יתר יקר של מהנדס המבנה.

    חברתנו מאפשרת לקבל הצעת מחיר ליועץ קרקע החל מ 2000 ש"ח.

     

    איך בוחרים יועץ קרקע?

    בוחרים לפי הניסיון של היועץ והאם יצא לו להכין תוכניות באותו איזור שבו אתם בונים את הפרויקט שלכם.

    כמו כן בוחרים יועץ קרקע לפי המלצות ולפי מחיר, לעיתים ניתן להימנע מקידוחי ניסיון מה שמפחית את עלויות הפקת דוח הביסוס.

     

    מדוע נדרשות בדיקות קרקע?

    בדיקת קרקע נדרשת כאשר רוצים לוודא מה השיטה הנכונה ביותר לביסוס המבנה, אם בשיטת קלונסאות, כמה נדרשות מה עומקן וקוטרן.

    ואם בשיטת רפסודה או שיטת החלפת קרקע.

    כמו כן אם הפרויקט קרוב למי ים או מי תהום, חשוב מאוד לבדוק את הקרקע ולהבין את שיטת הביסוס הנדרשת.

    יועץ קרקע מומלץ

    כדי למצוא את יועץ קרקע מומלץ, כדאי למצוא יועץ שכבר ביצע דוח קרקע באותו איזור, הדבר יכול להשפיע מאוד על העלות ומהירות הביצוע, מכיוון שהקרקע דומה

    לכן אם יש לכם שכן שהוציא היתר בנייה לאחרונה אתם יכולים לשאול אותו על יועץ הקרקע שלו.

    רצוי לחפש איש מקצוע שהמחירים שלו גם לקידוח הניסיון וגם להפקת הדוח הם סבירים, לבדוק טוב את תנאי התשלום,  וכמובן לקבל המלצות.

    תפקידו של יועץ הקרקע​

    ​איסוף נתונים באמצעות סקרי קרקע

    ניתוח הפרמטרים השונים של הקרקע וקביעת שיטת הביסוס כתלות בסוג הקרקע.

    הסוגים השונים של הקרקע, בין אם היא סלע רך, סלע מבוקע, אדמה סלעית, חול חרסיתי או טיני, חרסית שמנה וכו'. דורשים סוגי ביסוס שונים.

    ​סוגי הביסוס השונים:

    כלונסאות, יסודות רפסודה, יסודות נמשכים, יסודות בודדים ויסודות באר.

    באופן כללי, עומק היסודות נקבע בעומק בו יש מי תהום במפלס קבוע כדי שיציבות המבנה לא תושפע משינוי במפלס מי התהום.

    ישנם מצבים שגובה מפלס מי התהום אינו משפיע על קביעת עומק היסודות מכיוון שהם לא סמוכים לפני הקרקע. ישנם סוגי קרקע בהם מי התהום לא מהווים השפעה ניכרת על התכונות המכאניות של הקרקע.

    מהי החשיבות של יועץ קרקע וביסוס?

    יועץ קרקע אחראי על אפיון ההיבטים ההנדסיים של הקרקע בשטח הפרויקט המתוכנן. הוא אחראי על התכנון והבנייה של יסודות המבנה ובאינטראקציה הנכונה והמדויקת ביותר עם הקרקע הקיימת במקום. היועץ אמור להעריך את רמת היציבות של המדרונות המצויים בשטח הפרויקט ולהעריך את הפוטנציאל של התנזלות הקרע. הוא אמור לקבוע את כושר הנשיאה של הקרקע ביחס ליסודות המתוכננים של המבנה וכמובן לספק המלצות ופתרונות ישימים לשיפור מצב הקרקע ולייצובה.

    מה מעולם לא סיפרו לכם על יועץ קרקע וביסוס?

    יועץ קרקע וביסוס הינו יועץ גיאוטכני, המחזיק בהשכלה של מהנדס אזרחי. התפקיד המרכזי של יועץ הקרקע הוא לוודא כי הקרקע המצויה בשטח הפרויקט מתאימה לבניית המבנה המתוכנן. כחלק מהעבודה שלו, היועץ אמור לקחת דגימות קרקע ולבצע בדיקות בשטח ובמעבדה, במטרה לקבוע את התכונות המכאניות והפיזיקליות של הקרקע. במהלך הבדיקות ניתן לקבל מידע חיוני לגבי רמת הצפיפות של הקרקע, רמת הדחיסות שלה וכדומה. בעקבות המידע המתקבל באמצעות הבדיקות השונות ניתן לזהות בעיות פוטנציאליות בקרקע, כגון נזילות הקרקע ואי יציבות המדרונות. בהתאם לכך, היועץ יכול להמליץ על פתרונות מתאימים לטיפול בקרקע, במטרה להבטיח את העמידות והיציבות שלה לבניית יסודות המבנה.

    ּנקודות שכדאי לדעת לגבי התפקידים השונים של יועץ הקרקע

    יועץ קרקע וביסוס  אחראי על תכנון ובניית יסודות המבנה, לכן מדובר על תפקיד בעל אחריות מהותית ליציבות המבנה העתידי. יסודות המבנה נועדו לתמוך בעומס המבנה על הקרקע, לכן הם חייבים להיות מתוכננים בצורה המוקפדת ביותר. היועץ אמור לקבוע את כושר הנשיאה של הקרקע ובהתאם לכך, להמליץ על סוג הבסיס האידיאלי ביותר למבנה. בחלק מהמקרים יעשה שימוש ביסודות רדודים, בעוד שבמקרים אחרים יהיה צורך להשתמש ביסודות עמוקים יותר, כגון קייסונים או כלונסאות. כדאי לדעת כי מעבר לתכנון היסודות והערכת תכונות הקרקע, יועץ הקרקע אחראי גם על תכנון ובנייה של קירות תמך. קירות אלו נועדו לשמש לעיכוב אדמה או סלעים והם חיוניים במקרים בהם השיפוע הטבעי של הקרקע תלול מידי. שיפוע תלול לא יוכל לתמוך במבנה העתידי, לכן יש צורך לבנות קירות תמך מדויקים, שיספקו את התמיכה הנדרשת למבנה העתידי.

    מה עוד חשוב לדעת לגבי יועץ קרקע וביסוס?

    יועץ קרקע וביסוס אחראי גם על שירותי ניטור ובדיקה שוטפים. הוא אחראי על מעקב ובקרה אחר התיישבות היסודות ורמת היציבות של המדרונות באתר. בנוסף, הוא אחראי לוודא כי החפירות נעשות בהתאם לתקנים הנדרשים ומציע פתרונות לצורך הבטחת היציבות שלהן. כמו כן, כדאי לציין כי יועץ הקרקע אחראי גם לוודא כי הקרקע אינה מזוהמת, במטרה לשמור על בריאות הסביבה והאנשים במקום. לכן כחלק מתפקידו יועץ הקרקע אמור לבצע סקר קרקע לפני בניה, לצורך הערכת נוכחות של חומרים מסוכנים או מזהמים שונים בקרקע.

     

    מה תפקידו של יועץ קרקע או יועץ גיאטוכני?

    ייעוץ גיאוטכני הינו ענף של הנדסה אזרחית העוסק בתכונות ההנדסיות של קרקע וסלע ובאינטראקציה שלהם עם מבנים. יועצים גיאוטכניים אחראים להערכת יציבות המדרונות והסוללות, הערכת פוטנציאל התיישבות או התנזלות קרקעות, קביעת כושר הנשיאה של קרקעות ליסודות ומתן המלצות לשיפור הקרקע וייצוב הקרקע. הם גם מייעצים בתכנון ובנייה של קירות תמך, חפירות ומבנים אחרים הנתמכים בקרקע או באינטראקציה עם הקרקע.

    אחת מהתפקידים העיקריים של יועצים גיאוטכניים היא להעריך את התאמת הקרקע והסלעים לפרויקטי בנייה. זה כולל ניתוח דגימות קרקע וביצוע בדיקות מעבדה כדי לקבוע את התכונות הפיזיקליות והמכניות של הקרקע, כגון צפיפותה, חוזק הגזירה והדחיסה שלה. בדיקות אלו מסייעות לזהות בעיות פוטנציאליות כגון נזילות קרקע, התיישבות ויציבות המדרונות, ומאפשרות ליועץ להמליץ ​​לטיפול בבעיות אלו.

    היבט חשוב נוסף של ייעוץ גיאוטכני הוא תכנון ובניית יסודות. יסוד הוא החלק במבנה התומך בעומס המבנה ומעביר אותו לקרקע. סוג הבסיס הנדרש למבנה מסוים תלוי בתנאי הקרקע ובעומסים שהמבנה יצטרך לתמוך בהם. יועצים גיאוטכניים אחראים לקביעת כושר הנשיאה של הקרקע ולהמליץ ​​על סוג הבסיס המתאים ביותר לאתר מסוים. זה עשוי לכלול יסודות רדודים, כגון משטחים פרוסים, או יסודות עמוקים, כגון כלונסאות או קייסונים.

    בנוסף להערכת קרקע ותכנון יסודות, יועצים גיאוטכניים ממלאים תפקיד חשוב גם בתכנון ובנייה של קירות תמך, חפירות ומבנים אחרים הנתמכים על ידי הקרקע או מקיימים אינטראקציה עם הקרקע. קירות תמך משמשים לעיכוב אדמה או סלעים, והם משמשים בדרך כלל במצבים שבהם השיפוע הטבעי של הקרקע תלול מכדי לתמוך במבנה. חפירות נעשות על מנת להקים מבנה, כגון מבנה או גשר, ויועצים גיאוטכניים אחראים להערכת יציבות החפירה ולהמליץ ​​על חיזוק ותמיכה.

    גם ליועצים גיאוטכניים יש תפקיד חשוב בתהליך הבנייה על ידי מתן שירותי ניטור ובדיקה שוטפים. זה כולל מעקב אחר התיישבות היסודות ויציבות המדרונות והסוללות וכן בדיקת בניית קירות תמך וחפירות על מנת לוודא שהם נבנים בהתאם לתכנון.

    יועץ קרקע – לסיכום,

    ייעוץ גיאוטכני הוא היבט מכריע בהנדסה אזרחית העוסק בתכונות ההנדסיות של קרקע וסלע ובאינטראקציה שלהם עם מבנים. יועצים גיאוטכניים אחראים להערכת התאמת הקרקע לפרויקטי בנייה, תכנון יסודות וייעוץ בתכנון ובנייה של קירות תמך, חפירות ומבנים אחרים הנתמכים בקרקע או באינטראקציה עם הקרקע. כמו כן, הם ממלאים תפקיד חשוב בתהליך הבנייה על ידי מתן שירותי ניטור ופיקוח שוטפים על מנת להבטיח שהפרויקט נבנה בהתאם לתכנון.

    עוד יכול לעניין אתכם: יועץ נגישות | בדיקות אינטגרציה

     

    יועץ קרקע | יועץ גיאוטכני

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ