לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

יועץ בטיחות אש

מחפשים יועץ בטיחות אש להיתר בנייה? הגעתם למקום הנכון.

השירות שלנו כולל:

  • תכנון בטיחות אש לבנייה פרטית, הכנת תוכנית בטיחות ותצהיר בטיחות אש להיתר בנייה.
  • יעוץ בטיחות אש לבנייני מגורים, תמ"א 38, משרדים תעשייה ומסחר, מלונאות צימרים ועוד.
  • ליווי יועץ בטיחות באש וייצוג מול שירותי הכבאות, הגשה ואישור תוכניות בכיבוי אש.
  • היכרות מעמיקה עם בודקי התוכניות בכבאות, וקבלת אישור מהיר.
  • ליווי מלא לטופס 4 – כולל הזמנת כיבוי אש לביקורת בסיום הבנייה ומילוי הדרישות לקבלת טופס אכלוס.

צוות יועצי בטיחות האש שלנו ישמח ללוות אתכם בייעוץ בטיחות אש להיתר בנייה,
לכלל סוגי הפרויקטים ובכל רחבי הארץ.

 

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    מה התפקיד של יועץ בטיחות אש?

    התפקיד של יועץ בטיחות אש הוא לדאוג שהתכנון האדריכלי של המבנה עונה על דרישות והוראות כיבוי אש.
    היועץ מלווה את הפרויקט משלב התכנון, לשלב הביצוע ועד שלב קבלת המפתח, טופס 4.

    שכלל אמצעי הכיבוי הנדרשים יותקנו, (מתזים, גלגלונים ועמדות כיבוי, גלאים, הידרנטים, מערכות אוורור עשן ובקשה, שלטי יציאה ותאורת חירום ועוד)
    יועץ כיבוי האש מלווה את הפרויקט, ולאחר החלטת ועדה מכין תוכנית להגשה ואישור כבאות.
    תוכנית זאת משמשת את הקבלן בזמן הבנייה ומחייבת אותו לבנות לפיה.

    תוכנית בטיחות אש מתייחסת גם לפתחי מילוט, כמות יציאות ממבנה, רוחב מעברים ופרוזדורים, חדרי מדרגות מוגנים, פתחים לשחרור עשן, דלתות אש ועוד.

     

     מהם השלבים עיקריים לייעוץ בטיחות אש?

    1. יועץ בטיחות אש יבצע בדיקה מקיפה לתוכנית האדריכלית והוצאת הנחיות לאדריכל בהתאם לדרישות הכיבוי.

    2. הכנה והגשת תוכנית בטיחות אש לאישור הרשות הארצית לכבאות והצלה.

    3. טיפול בהתנגדויות אם קיימות עד מתן אישור (חתימת הכבאות על התוכנית).

    • לאחר קבלת תוכנית חתומה ע"י רשות הכבאות, האדריכל יכול לטעון אותה ברישוי זמין במסגרת הבקשה להיתר.
    • חשוב לבחור משרד שיש לו היכרות מעמיקה עם תהליך ההגשה למוקד הכבאות והבודקים השונים בתחנות הכיבוי, כך התהליך יהיה מהיר ומקצועי יותר.
    • צוות המשרד שלנו בקשר יום יומי עם מוקד הכבאות והבודקים בתחנות הכיבוי השונות. אנו מטפלים בהתנגדויות בצורה מהירה ומקצועית. 

    התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם הצעת מחיר.

     

    מהן הדרישות של כיבוי אש בפרויקט שלי?

    המידע גלוי לכולם באתר הראשי של כבאות והצלה: היכנסו לדף דרישות להיתרי בנייה ותיפתח בפניכם רשימת הדרישות המלאה לפי סוג הפרויקט.

    איך אפשר לדעת אם אני נרדש להתקין מתזים או גלאי עשן או לא?

    התשובה היא שהדרישה היא על פי סוג השימוש במבנה וגודלו, בהוראת מכ"ר 550 מפורטות הדרישות על פי סוג השימוש במבנה.
    לדוגמא: בעמוד 36 ניתן לראות שבמבנה משרדים עד 1000 מ"ר אין דרישה למתזים ומעל 1000 מ"ר אכן קיימת דרישה למתזים.

     

     

    יועץ בטיחות אש

     

    למה לבחור בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות בע"מ

     

    מעבר לשירות אישי מקצועי ומהיר, אנחנו נדאג תמיד להסביר לכם הלקוח מה הדרך החסכונית המהירה והיעילה ביותר לתכנן את הפרויקט על פי דרישות הכיבוי.

    חברתנו מובילה בליווי להיתר ובתכנון מערכי בטיחות אש למפעלים, מרכזים מסחריים, רישוי עסקים, תמ"א 38 ופרויקטים משולבים בבניינים רבי קומות, כמו כן בתים פרטייים ותוספות בנייה.

    המומחים שלנו יועצי בטיחות אש בעלי ותק של מעל 15 שנה בתחום, עם ניסיון עשיר שנרכש במאות פרויקטים מכל הסוגים, אנו כאן כדי להבטיח טיפול מקיף ומקצועי מול שירותי הכבאות וההצלה עד לקבלת רישיון עסק, היתר בנייה ו/או אישור אכלוס – טופס 4.

    מוזמנים להשאיר פרטים באתר או להתקשר אלינו לייעוץ אישי ומקצועי ללא עלות. 

     בטיחות אש

    ​התקשרו עכשיו לייעוץ עם מומחה

    054-2042088

     

    האם תוכנית בטיחות אש מחליפה תכנון מערכות לביצוע?

    תוכנית בטיחות האש כן משמשת את הקבלן בביצוע העבודה, בתוכנית יהיה כתוב אילו מערכות יש להתקין בכל קומה, בין אם מתזים או גלאים, ארון כיבוי מלא או חלקי ומערכות שחרור עשן.

    התכנון בפועל של מערכות אלו נעשה על ידי בעלי מקצוע שונים, ועל פי תקן ישראלי, לדוגמא התקנת מתזים תבוצע על פי תוכנית מתזים מאושרת מכון התקנים או מעבדה אחרת מוסמכת.

    תוכנית בטיחות אש לא מחליפה תכנון מתזים או תכנון מערכות מפורט, שניתן על ידי מהנדס מומחה בתחומו, מהנדס אינסטלציה, מיזוג ושחרור עשן, גילוי אש וכדומה.


    אילו עסקים צריכים שירות של תכנון בטיחות אש?

    ישנם שלל סוגי עסקים אשר צריכים לדאוג למבנה ולאנשים ולפעול למניעת שריפה. עסקים אלו יכולים להיות מפעלים, מרכזי קניות פתוחים וסגורים, אולמות אירועים, בתי אבות ועוד שלל סוגים שונים ומגוונים. תפקידו הוא לבחון את השטח, לתת המלצות לאימוץ במבנה על מנת להתמודד טוב יותר במקרה של אסון וליווי לאורך כל הדרך, עד לקבלת רישיון עסק או חידושו.

    ​אל יועץ בטיחות אש יש לפנות בעת הקמת העסק, לאחר ביצוע שיפוץ שיכול להשפיע על המבנה, על דרכי הגישה והוראות הבטיחות ובמקרה שנעשתה דרישה מכוחות הביטחון לביצוע שינויים או יצירת וחידוש תיק שטח. התפקיד של היועץ הוא לעמוד לרשות העסק על פי אופיו ובהתאם לדרישותיו השונות.

     

     

    מערכות כיבוי אש בתוך המבנה

    יועץ בטיחות באש, צריך להכיר היטב את המערכות השונות אשר יכולות לפעול בשעת אסון ועליו להעריך אילו מערכות יש להתקין, היכן וכן להדריך את העסק כיצד לנהוג במקרה של שריפה או אסון אחר.

    בין מערכות כיבוי אש העומדות לרשות העסק מערכות זיהוי אשר מאפשרות לגלות את האש בשלב מוקדם, כשהיא רק מתחילה, מערכות כיבוי כמו מטפה וספרינקלרים וכן מערכות של הרחקת עשן המשתלבות רק במקומות בהם יש דרישה לכך.

    ​התקשרו עכשיו לייעוץ עם המומחים שלנו

    054-2042088

     

    תכנון בטיחות אש – חשיבות

    אם אתם בונים היום פרויקט נדל"ן גדול, מפעל או אולי מרכז מסחרי, כדאי שתדעו שהגורמים מולם תצטרכו להתמודד כוללים, למשל, את מערך הכבאות וההצלה. על מנת שתוכלו לעשות זאת טוב יותר עוד היום כדאי שתפנו אליו. יש שלל עסקים שזקוקים לשירותיו של יועץ כיבוי אש כי המטרה של כל מי שמקים עסק היא כמובן לנהל אותו בצורה נכונה ותוך לקיחת מינימום סיכונים מיותרים.

    אש מהווה סיכון משמעותי ביותר ולכן ברור גם מדוע מערך הכבאות דורש מאתנו לעמוד בתנאים ובסטנדרטים מחמירים ביותר, כך שזה תקף גם עבורכם. לפרטים נוספים, פנו אל חברת פתרונות הנדסה ובטיחות בע"מ.

    שירותיו של יועץ בטיחות באש בתל אביב

    כדאי לדעת שלא תמיד ההתנהלות מול מערך הכבאות וההצלה פשוטה, שכן מדובר על שלל פרטים מורכבים שצריך להכיר. לכן, אם אתם רוצים להיות בטוחים שבסופו של דבר תקבלו את האישור הדרוש לכם, כדאי שתפנו עוד היום!

    בדרך כלל יועצי בטיחות אש מומחים יוכלו להציע לכם שירותים מגוונים כמו:

    • ליווי וייצוג מול שירותי הכבאות
    • ייעוץ בטיחות מקיף לאדריכל הפרויקט
    • הכנת תכנית בטיחות אש בהתאם לדרישות מכ"ר 532

    כמו כן, כמובן שאם תתעוררנה שאלות במהלך הדרך או שיהיו סוגיות שצריך להתמודד איתן מול מערך הכבאות, לא תצטרכו לעשות זאת לבד. כאשר יש מי שמייצג אתכם ודואג לכל העניין הזה עבורכם הכול הופך להרבה יותר פשוט ונגיש, אז למה אתם מחכים?

    היכן ניתן למצוא יועץ בטיחות אש מוסמך? האם מומלץ לבחור ביועץ המתמחה בתחום העסק שלך? כמה הוא גובה? ומה היא ההסמכה אותה צריך לעבור היועץ כדי שיוכל לספק את שירותיו בהתאמה לסעיפים שמוכתבים בחוק? על הכל בהמשך המאמר…

    היעזרות ביועץ בטיחות אש היא חובה חוקית ומוסרית ללא קשר לפעילות העסק שלך. בין אם מדובר בפרויקט בנייה ענק או בחנות קטנה, התגוננות מפני שריפות היא קריטית כדי לאפשר את המשך פעילות העסק. מעבר לכך שישנה חובה חוקית ושלא ניתן לקבל את מרבית האישורים ללא סיוע של יועץ בטיחות מוסמך, עבודה ללא אישורו וליוויו היא לא אחראית ושמה את העסק שלך, העובדים שלך והלקוחות שלך בסכנה אמיתית.

    בחירת יועץ בטיחות צריכה להתבצע בזהירות מכיוון שהיא יכולה להשפיע על לוחות הזמנים של העסק שלך, עלויות המיגון שלו מפני אש ומערכת היחסים שלו עם תחנת כיבוי אש אשר אחראית על האזור.

    בחירה ביועץ בטיחות אש מוסמך, רלוונטי ואמין

    הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליך לוודא לפני בחירה של יועץ לבטיחות אש הוא שהוא מחזיק בכל הרישיונות הרלוונטיים ושהוא עבר את ההסמכה המינימאלית הקבועה בחוק. יועץ בטיחות הוא איש מקצוע אשר עבר קורסים ייעודיים והוא מוסמך לחתום על תיקי מפעל, תיקי שטח, תיקי בטיחות אש ועוד.

    עבודה עם יועץ לבטיחות אש אשר אינו מחזיק בתעודות הרלוונטיות תגרור לעיכובים בלוחות הזמנים, צורך בהגשות מרובות של הבקשות לפעילות העסק שלך ואף לצורך בתשלום ליועץ בטיחות נוסף המחזיק באישור חתימה. חושב לציין כי ישנם טפסים רבים אשר לא ניתן להגיש ללא חתימה של יועץ בטיחות מוכר.

    אף על פי שתהליך הכשרה דורש מהיועץ רכישת ידע נרחב בהנדסת בטיחות, לא כל יועצי הבטיחות באש מתמחים בכל סוגי העסקים. יועץ בטיחות  שמתמחה בפרויקטים של בנייה, לדוגמה, יוכל להוכיח עצמו כלא יעיל בתפעול בטיחות אש שוטפת בבית העסק שלך. מסיבה זו, מומלץ מאוד לשאול את בית עסק אשר מציע את שירותי ייעוץ לבטיחות אש לגבי לקוחות העבר, הניסיון ותחומי ההתמחות שלו.

    יועץ בטיחות באש שסייע לעסקים הדומים לעסק שלך יוכל לעזור לך למצוא את הפתרונות הטובים ביותר עבור הצרכים שלך במהירות האפשרית.

    מעבר לכך שיש להפקיד בידיו של יועץ הבטיחות את עתיד העסק שלך והיחסים שלו עם הגופים הרשמיים הרלוונטיים, הוא גם אחראי על הבטיחות שלך ושל העובדים שלך. יועץ בטיחות אמין יבצע עבודה יסודית אשר לא תשאיר שום ספק או חשש בלבך.

    מומלץ מאוד לבחור אך ורק ביועץ אשר מחזיק ברשימת לקוחות מרוצים ארוכה, בעל ותק וניסיון ובכך להבטיח שההחלטות של היום לא יהפכו לחרטות של מחר אלא לביטחון מלא במקרה של אסון.

    כמה עולה ייעוץ תכנון בטיחות אש?

    העלויות משתנות על פי מגוון השירותים בהם יש לעסק שלך צורך. הדרך הטובה ביותר לקבל הצעת מחיר רלוונטית היא ליצור קשר עם יועץ אשר עומד בסטנדרטים שלך, להציג את הצרכים שלך ולשמוע מה הן האפשרויות העומדות לרשותך. העלות תשתנה בהתאם לגודל העסק, צרכי העסק ועוד.

    פתרונות הנדסה ובטיחות

    פתרונות הנדסה ובטיחות בע"מ היא חברה מקצועית ומנוסה אשר מספקת יעוץ, ליווי ומציאת פתרונות בטיחות לעסקים בכל רחבי הארץ. הצוות המקצועי שלנו נבחר בקפידה ומסונן על פי רמת ההכשרה ואנחנו נושאים באחריות מלאה על תהליכי העבודה שלנו ועל התוצאות.

     

    יועץ בטיחות אש פתרונות הנדסה ובטיחות בע

    הכנת תוכניות בטיחות אש לבתים פרטיים

    מתחלקת לשלושה חלקים עיקריים: בדיקת התקנות והתוכניות האדריכליות.

    הדבר הראשון שיועץ בטיחות מוודא עוד בטרם הכנת תוכנית בטיחות הינו האספקט של מרחקי ההליכה והמילוט. במידה ויש סטיות מהתקן, חייב יועץ הבטיחות להתריע בפני האדריכל כי המרחקים ארוכים מדי ויש לבצע שינויים בתוכנית. אופציה נוספת היא הוספת אלמנטים של מיגון מאש אשר מגדילים את טווח מרחקי ההליכה המותרים עד לפתח היציאה.

    על מנת לוודא כי המרחקים עומדים בתקנות ניתן לבדוק בתוכנית האדריכלית בעזרת מדידת המרחקים בתוכנת האוטוקאד. יש לוודא כי המרחק אינו עולה על התקנות של חוק התכנון והבנייה, למשל בבית פרטי מרחק המקסימום לדלת הדירה לא יכול להיות גדול יותר מ30 מ'. לאחר בדיקת מרחקי ההליכה, יש לוודא כי רוחב הפתחים והמעברים תקין לסוג המבנה ע"פ סיווג הפתחים. יש לבדוק אם זהו פתח יציאה יחיד מהמבנה או שיש מספר פתחי יציאה, האם המעברים מספיק רחבים וכ"ו.

    לאחר בדיקת התוכניות , במידה ולא נמצאים תיקונים שנדרשים להתבצע, עובר היועץ להכנת תוכנית בטיחות אש על בסיס התוכנית האדריכלית. הכנת תוכנית בטיחות כוללת התייחסות לכלל האלמנטים שיש להתקין בבית מגורים (גלאי בכניסה לחדרי השינה, מטף כיבוי אש בכניסה לבית, גלגלון בקרבת הכניסה ועוד.

    בנוסף מתייחסת התוכנית גם לגבי גובה ותקן מעקות של מרפסות ומדרגות בתוך הבית. התוכנית מפרטת את התקנים שבהם יש לעמוד כאשר ניגשים לבנות או לשנות בית מגורים. בנוסף מוסיף היועץ מקרא מסומן המוסכם על שירותי הכבאות ומאחד את הסימונים על גביי התוכניות , המקרא מופיע בהוראת מכ"ר 532 אופן הגשת נספח אמצעי בטיחות אש.

    לאחר הכנת התוכנית, יעביר היועץ את התוכנית לבדיקת האדריכל ומשם תעלה התוכנית לרישוי זמין על ידי האדריכל. יש לציין כי בדרך כלל בטיחות אש בבתים פרטיים לא נדרשת לאישור התוכנית בכבאות, והרישוי מסתפק בהכנת תוכנית על ידי יועץ בטיחות אש. במידה ונדרשים לאשר את התוכנית בכיבוי אש, יגיש היועץ את התוכנית לרשות הכבאות על מנת לקבל מספר תיק ולעמוד בקשר עם המוקד על אישור התוכנית.

    חשוב להדגיש כי בדיקת הכבאות כרוכה בתשלום אגרת בדיקה המוטלת על הלקוח, לרוב בבתים פרטיים לא אמורה האגרה לעלות יותר מכמה מאות שקלים.

    חישוב תפוסה

    בתוכנית בטיחות אש הינו נתון חשוב המשקף את הסיכון שיש בשטח מסוים להכיל כמות אנשים מסוימת. לכל סוג מבנה ישנו חישוב שונה באשר לחישוב מקדם  התפוסה שיש לבצע לפיהם את החישוב של מקדם התפוסה למשל: מגורים 18 מ"ר לאדם, בית אריזה 10 מ"ר לאדם, מחסן 10 מ"ר לאדם.

    מחשבים את השטח על פי הסיווג, ומחלקים במקדם התפוסה. כלומר אם יש מפעל עם 1500 מ"ר מחסן, נחלק את זה במקדם התפוסה למחסן שהוא 10 מ"ר לאדם .

    שירות מהיר בכל רחבי הארץ

    • אנחנו נותנים שירות במודיעין, הרצליה, כפר סבא, הוד השרון, פתח תקווה, תל אביב, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, נס ציונה, חולון, בת ים, באר שבע, אשדוד,אשקלון, קרית גת, בית שמש ועוד.

    שאלות תשובות 

    מה תפקידו של יועץ בטיחות אש בהוצאת היתר בנייה?

    הוצאת היתר בנייה כרוכה בהגשת בקשה על ידי אדריכל לוועדה לתכנון ברשות המקומית. הוועדה מציבה כתנאי להוצאת היתר בניה את אישור רשות הכבאות לתוכנית האדריכלית אותו ניתן להשיג בעזרתו של יועץ בטיחות באש.
    אותו יועץ מקבל את התוכניות האדריכליות ובודק שהן מתאימות לתקנים בחלק ג' של חוק התכנון והבניה, שעוסק בבטיחות אש בבניינים. היועץ מנחה את האדריכל ולאחר שהאדריכל תיקן את ההערות מכין יועץ בטיחות האש את תוכנית הבטיחות אש למבנה על מנת להגיש אותה לשירותי הכבאות.

    לאחר הגשת התוכנית, נפתח תיק עם מספר בקשה בכבאות, שם יושבים בודקים ומוודאים כי התוכניות תקינות ונעשו על פי התקנות וכמו כן כי הסימונים על גבי תוכנית בטיחות אש הינם על פי הוראת מכ"ר 532.
    חשוב להדגיש כי מהנדס בטיחות אש מנוסה מונע בעיות ועיכובים בקבלת האישור. בחברתנו פתרונות הנדסה ובטיחות אנשי הצוות שלנו הינם בעלי נסיון רב של כ15 שנה בתחום הכנת תוכניות בטיחות אש , התקשרו עוד היום לקבלת ייעוץ ממומחה בטיחות אש.

    האם גם בבתים פרטיים צריך ייעוץ בטיחות אש ומה הדרישות?

    כן, על פי התקנות החדשות גם בית פרטי צריך תכנון בטיחות אש שיכין עבורו את תוכנית בטיחות האש על פי התקנות. בין ביתר נדרשים בבתים פרטיים: גלגלון בכניסה לבית, מטף , גלאי עשן בחדרים.

    אחד ההבדלים בין בניית בתים פרטיים לבין בניית בניינים הינה שלא בכל בית פרטי דורשים אישור כיבוי אש מהכבאות ולכן הכנת נספח בטיחות אש מספיקה על מנת לקבל היתר ואין צורך לאשר את התוכנית בכבאות. אין לזלזל בחשיבות הייעוץ בבתים פרטיים כלל וכלל, הנחיות הבטיחות יכולות להציל חיים ולמנוע אסונות.

    כמה עולה הכנת תוכנית בטיחות אש על ידי יועץ מוסמך?

    המחיר של הכנת תוכנית בטיחות אש על ידי מתכנן בטיחות אש משתנה ונקבעת על פי מספר פרמטרים. ראשית גודל המבנה, יש הבדל משמעותי בין בית בגודל 50 מ"ר לעומת בית בגודל 450 מ"ר וכמובן שיש הבדל גדול מאוד בין יעוץ בטיחות אש למבנה בעל 4 קומות לעומת מבנה בעל 15 קומות. התקנות שונות ולכן יכול להיווצר פער במחיר.

    עוד אלמנט שיש לשכלל הוא האם נדרשת הגשה ואישור בכבאות . המחיר לבית פרטי נע בין אלף שקלים ויותר עד כמה אלפי שקלים לבתים גדולים. המחיר לפרויקט גדול יותר כמו בניין מגורים או תמ"א 38 עולה בין כמה לאלפי שקלים לכמה עשרות אלפים, תלוי בגודל הפרויקט .

    מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר ולהשוות ביניהן. חשוב לשכלל את רמת המקצועיות, הניסיון וההיכרות. פנו אלינו לחברת פתרונות הנדסה ובטיחות וקבלו ייעוץ בטיחות אש מקצועי ואיכותי בעל נסיון עשיר של 15 שנים בתחום.

    כמה זמן לוקח להכין תוכנית בטיחות אש למבנה?

    הכנת תוכנית הבטיחות על ידי יועץ בטיחות אש כרוכה במספר גורמים, כמו הטמעת ההנחיות על ידי האדריכל, סנכרון עם יועץ האינסטלציה ופתרון בעיות הצצות בעקבות תכנונים מקדימים שלא לקחו בחשבון את הנחיות כיבוי אש.

    לכן, על מנת לזרז את התהליך יש לערב אותו כבר בשלבים הראשונים של התכנון על מנת למנוע בעיות עתידיות לקראת סוף התכנון. כמובן שככל שכלל הגורמים בפרויקט הקשורים לתכנון יפעלו בסנכרון איתו, ככה זמן התכנון יתקצר משמעותית. אצלנו בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות ישנו צוות מגובש בעל נסיון של קרוב ל20 שנים בתחום התכנון הפועל בצורה מסונכרנת ויעילה ובכך חוסך את זמן התכנון באופן משמעותי.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ