לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

הדרכת בטיחות לעובדים

הדרכות בטיחות זה "פתרונות הנדסה ובטיחות"

"פתרונות הנדסה ובטיחות" היא בין חברות הדרכות הבטיחות המובילות בארץ ומלווה את המפעלים הגדולים במשק בתחום הבטיחות לעובדים. ההדרכות שלנו מועברות על ידי מדריכים מנוסים ומתאפיינת ברמה מקצועית תפעולית וארגונית גבוהה.

​אנו ב"פתרונות הנדסה ובטיחות" מאמינים ומבינים שתרבות הבטיחות צריכה להיות מושרשת בכל ארגון ולהתאים בצורה ייחודית עבור העובדים במקום. לשם כך, בחברתנו מועסקים מפתחי הדרכה ברמה הגבוהה ביותר שעובדים ללא הפסקה על שיפור וייעול התכנים ודרכי ההדרכה.

מהי גישת החוק לגבי הדרכת בטיחות כללית לעובד חדש?

כמו במדינות רבות בעולם, גם בישראל, הכירו בחשיבותן של הדרכות בטיחות וחוקקו חוקים ותקנות באשר להדרכת עובדים בנושא. הניסיון מלמד, כי אחד מאמצעי המניעה היעילים ביותר למניעת תאונות עבודה ונזקים כלכליים ולשמירה על בריאות העובדים הוא הדרכת בטיחות.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    וזוהי לשון החוק: “מחזיק במקום העבודה ימסור לעובד במקום העבודה מידע עדכני בדבר הסיכונים במקום שבו מועסק העובד והוראות עדכניות לשימוש ולהפעלה בטוחה של הציוד וחומרי העבודה במקום”.

    החוק מחייב כל מעסיק לקיים הדרכות בטיחות לעובדיו! בסעיף שלוש בתקנות של הדרכות עובדים מדגיש המחוקק כי “מחזיק במקום עבודה יקיים הדרכות עבודה בדבר מניעת סיכונים והגנה מפניהם באמצעות בעל מקצוע מתאים ויוודא כי כל עובדיו בקיאים מודעים לסיכונים בעבודה, מבינים היטב את אמצעי הזהירות ופועלים לפיהם. הדרכות בטיחות יינתנו לעובדים לפחות אחת לשנה”. הדרכות בטיחות יינתנו לעובדים במפעל באמצעות מדריך שאושר לתפקיד על ידי מפקח עבודה ראשי במשרד התמ”ת.

    הדרכת בטיחות לעובד חדש

    לחברת ״פתרונות הנדסה ובטיחות״, מדריכי בטיחות מאושרים על ידי מפקח העבודה הראשי, הדרכת בטיחות לאנשי אחזקה, מנהלי עבודה, נאמני בטיחות וכלל העובדים. קורס בטיחות המועבר על ידי ״פתרונות הנדסה ובטיחות״ וצוות המדריכים המאושרים על ידי המפקח הראשי, הוא קורס המעניק לעובדים ידע רב בנושא הבטיחות. ההדרכות מעניינות ומרתקות ומועברות בליווי תמונות, סרטונים ודוגמות רבות ומגוונות.

    הנושאים המועברים בהדרכות הם, בין השאר: בטיחות אש, בטיחות בגובה, כללי בטיחות לעבודה עם כימיקלים, הכשרה ותרגול צוות העובדים למצבי חירום, ארגונומיה, בטיחות בקרינה מייננת ולא מייננת, אחריות מנהלים ועוד. למנהלים יינתנו הדרכות מיוחדות בנושא “הבטיחות כעניין עסקי”.

    נושאי ההדרכה יכולים לכלול את הנושאים הבאים:

    מושגי יסוד בבטיחות וגיהות: בטיחות לעובדים, תאונת עבודה, גיהות, מחלת מקצוע, סיכון ומפגע.

    הדרכות בטיחות אש, בטיחות בחשמל, ציוד מגן אישי, בטיחות בסביבת העבודה, הדרכות בטיחות לעובדים עם חומרים מסוכנים, בטיחות במחסנים, מטבח, מעבדה וכדומה, הכשרה ותרגול של צוות העובדים למצבי חירום.
    הדרכות ספציפיות נוספות בהתאם לדרישות הלקוח. נתוני הסטטיסטיקה משקפים כי הסיבה העיקרית להתרחשות של תאונות עבודה הן חוסר ידע באשר לסיכונים הקיימים בעבודה וחוסר הקפדה על כללי הזהירות.

    הדרכת בטיחות לעובדים כללית המועברת על ידי צוות המדריכים שלנו מעניקה לעובדים ידע רב בנושא הבטיחות. כל ההדרכות מועברות בצורה מרתקת ומעניינית בליווי מצגות מקצועיות, תמונות, סרטונים ודוגמות אקטואליות. מעסיקים, הדרכות הבטיחות אולי נראות לכם כטרחה, אך ברגע האמת הן עשויות להציל חיים, למנוע נזקים כלכליים ותביעות נזיקין פוטנציאליות. ההדרכות מתקיימות בכל רחבי הארץ.

    הדרכת בטיחות כללית לעובדים חדשים

    הדרכות בטיחות – הדרך שלכם לדאוג לבטיחות העובדים! בטיחות וגיהות הן הבסיס למניעת תאונות עבודה, מחלות מקצוע ונזקים כלכליים. הן המפתח לתקינות העבודה ולשיפור התדמית של מקום העבודה הן בעיני העובדים והן בעיני לקוחות החברה.

    החוק מחייב את המעסיק ביצוע הדרכות בטיחות לעובדים, אך החובה העיקרית היא החובה המוסרית. על המעסיק מוטלת האחריות ליצור סביבת עבודה נאותה, לדאוג לשלום העובדים ולהגן עליהם מפני סכנות פיזיות ותברואתיות.

    הדרכת בטיחות אש

    עוברים הדרכת בטיחות אש – ומונעים נזקי אש!

    אש, שריפה ועשן נחשבים לבעיית הבטיחות הגדולה ביותר, לא רק בתעשייה אלא גם אצלנו בבית. הנזק העלול להיגרם לדירה/ בית/ ארגון בנפש ורכוש עשוי להיות עצום ולעיתים בלתי הפיך.

    עשן שריפה הינו רעיל ביותר ורוב נפגעי השריפות הינם נפגעים משאיפת עשן. באחריות המעסיק קיום הדרכת אש לעובדיו אחת לשנה ותרגולם במצבי התמודדות עם שריפה.

    הדרכת בטיחות אש נותנת מענה מקצועי באשר לסיכוני האש, מלמדת את העובדים איך למנוע שריפות ואיך להתמודד אתן בשעת חירום.

    הדרכת עבודה בגובה

    הדרכת עבודה בגובה – הדרך למניעת אסונות

    רוב תאונות העבודה מתרחשות כתוצאה ישירה מעבודה בגובה. הדרכת בטיחות לעובדים בנושאי עבודה לגובה מבטיחה שמירה על בטיחות העובד וראש שקט למעסיק.

    תקנת הבטיחות לעבודה בגובה מחייבת את המעסיקים להעביר הדרכת בטיחות לעבודה בגובה לכל עובד המוגדר כעובד בגובה.

    ההדרכה משלבת חומר תיאורטי עם תרגול מעשי ועוסקת בין השאר בנושאים הבאים:

    מ”א – ציוד מגן אישי המיועד לעבודה בגובה.

    הדרכה באשר למצבי עבודה שונים כמו עבודה על סולמות, עבודה מתוך סלים להרמת אדם, מתוך בימות מתרוממות ופיגומים ממוכנים, מעל פיגומים נייחים, מעל גגות, מעל מבנה קונסטרוקציה, בתוך מקום מוקף, בטיפול בעצים וגיזומם, בהקמת בימות, בהתקנת מערכות תאורה והגברה ועוד.

    הדרכת עבודה בגובה

    הדרכת עבודה בגובה – הדרך למניעת אסונות

    רוב תאונות העבודה מתרחשות כתוצאה ישירה מעבודה בגובה. הדרכת בטיחות לעובדים בנושאי עבודה לגובה מבטיחה שמירה על בטיחות העובד וראש שקט למעסיק.

    תקנת הבטיחות לעבודה בגובה מחייבת את המעסיקים להעביר הדרכת בטיחות לעבודה בגובה לכל עובד המוגדר כעובד בגובה.

    ההדרכה משלבת חומר תיאורטי עם תרגול מעשי ועוסקת בין השאר בנושאים הבאים:

    מ”א – ציוד מגן אישי המיועד לעבודה בגובה.

    הדרכה באשר למצבי עבודה שונים כמו עבודה על סולמות, עבודה מתוך סלים להרמת אדם, מתוך בימות מתרוממות ופיגומים ממוכנים, מעל פיגומים נייחים, מעל גגות, מעל מבנה קונסטרוקציה, בתוך מקום מוקף, בטיפול בעצים וגיזומם, בהקמת בימות, בהתקנת מערכות תאורה והגברה ועוד.

    ​התקשרו עכשיו לייעוץ עם מומחה

    054-2042088

    קורס נאמני בטיחות

    קורס נאמני בטיחות נועד להכשרת עובדים מיומנים מתוך הצוות לשמש כנאמני בטיחות. תפקיד הנאמנים הוא פקיחת עין, איתור המפגעים, דיווח על בעיות והצעת פתרונות מתאימים. החוק קובע כי המחזיק במקום העבודה יכשיר את נאמני הבטיחות לביצוע תפקידם באמצעות המוסד לבטיחות ולגיהות, או כל מוסד אחר שאישר מפקח עבודה ראשי.

    ​נאמני בטיחות – ארבעה דברים שחשוב לדעת

    חוק ארגון הפיקוח על העבודה קובע כי בכל מפעל, שבו מועסקים לפחות עשרים וחמישה עובדים, יש לגבש וועדת בטיחות שתורכב מנציגי העובדים ונציג המעביד; נציגי העובדים הם נאמני הבטיחות. נאמני הבטיחות בעבודה משמשים כ”עיניים” של ועדת הבטיחות: עליהם להדריך את העובדים בכל נושאי הבטיחות והגהות. זהו תפקיד בעל אחריות רבה, תפקיד אשר יכול למנוע מקרי פציעה ומוות וכן נזקים כלכליים. כל נאמן בטיחות הוא בעל חובות וסמכויות. עליו לבדוק את תנאי הבטיחות במקום העבודה ולפעול לשיפור התנאים. עליו לקיים הדרכות עובדים בכל הקשור לשיפור הבטיחות והגהות, להודיע בכתב על הליקויים בבטיחות לבעל המפעל – עם העתק למפקח עבודה ראשי – ולהתלוות למפקח העבודה בעת ביקורו במפעל. בנוסף, לנאמן הבטיחות יש סמכות לעיין בכל פנקס, בכל דו”ח או בכל מסמך אחר הקשור לתחום הבטיחות והגהות.

    ​על המעביד לעודד את נאמן הבטיחות ולאפשר לו הקלות שונות שיסייעו לו למלא את תפקידו. אסור למעביד לפגוע בתנאי ההעסקה של נאמן הבטיחות, או לפטר אותו בשל פעילותו כנאמן בטיחות.

    ​קורס נאמני בטיחות – חמישה דברים שחשוב לדעת

    קורס הנועד להכשרת נאמני בטיחות למילוי תפקידם, הדרכת העובדים בכל הקשור לנושא הבטיחות, מניעת והפחתת סיכונים במקום העבודה. ישנם קריטריונים ברורים הקובעים מי הם העובדים הזכאים להתקבל לקורס נאמני הבטיחות. בין שאר הקריטריונים יש לבחור את הנאמנים על פי וותק במקצוע ובמקום העבודה, והתמצאות בתנאי הבטיחות והגהות במקום העבודה.

    ​הלומדים בקורס יכירו את וועדת הבטיחות ואת כל המוסדות העוסקים בנושא הבטיחות והגהות בעבודה. הם ילמדו, בין השאר, על אגרונומיה, הנדסת אנוש ומשטחי עבודה, שימוש נכון בציוד המגן האישי הניתן לעובדים, מניעת תאונות עבודה, על הגורמים המרכזיים לתאונות, מהם האמצעים למניעת נפילה מגובה ועוד.

    ​במקומות עבודה שבהם נעשה שימוש במכונות, ילמדו הנאמנים על עקרונות השימוש במכונות, מהם הסיכונים שבשימוש (למשל, סכנת התחשמלות), איך מונעים ומכבים שרפות, מהם חומרים מסוכנים ואיך להיזהר בעבודה שבה חומרים מסוכנים ועוד. קורס נאמני הבטיחות מיועד למנהלים, לעובדים ולחברי וועדת הבטיחות במקומות העבודה.

    ​​

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ