לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

בדיקת יציבות מבנה

בדיקת יציבות מבנה ויציבות עמודי תאורה וחשמל

מה המשמעות של בדיקת יציבות מבנה?


בדיקה איפיון המבוצעת על אלמנטי המבנה השונים, עמודי בטון, יסודות המבנה, ריתום, סדקים אם קיימים, מוטות זיון ובודקת האם המבנה עמיד לרעידות אדמה על פי תקן ת"י 413.

אמנם לא מרגישים את זה ביום יום , אבל ישראל יושבת על איזור השבר הסורי אפריקאי ולכן ישנה סבירות יחסית גבוהה כי יתרחשו כאן בעתיד רעידות אדמה בעוצמות משתנות, במהלך ההיסטוריה הלא רחוקה כל כך (1837) התרחשה רעידת אדמה באיזור העיר צפת שגרמה לנזק ולחורבן גדול וגם בשנת 1927 הייתה רעידת אדמה חזקה שפגעה בירושלים וטבריה ולכן קיימת סבירות גבוהה כי גם בעתיד יתרחשו רעידות אדמה שיכולות לגרום להרס ולחורבן גדול ועלינו להתכונן במידה האפשרית.

מאז שנת 1980 שבה הוכנס התקן לעמידות מבנים מפני רעידות אדמה ת"י 413 ישנם המון מבנים אשר לא נבנו לפי התקן ואינם עומדים בו.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    על מנת לדעת האם המבנה שלכם עומד בתקן יש לבצע בדיקת יציבות מבנה על ידי קונסטרוקטור רשוי.

    במסגרת תמ"א 38 לפני שמדברים על יציבות המבנה, חשוב להבין את כל התהליך שלשמו מבצעים את הבדיקה .

    על מנת לבצע תמ"א 38 שנועדה כדי לחזק מבנים מפני רעידות אדמה עתידיות, יש להוכיח מספר פרמטרים ולבצע בדיקות ספציפיות במבנה המיועד, בדיקות קרקע דוחות אל הרס ועוד.

    פנו אלינו עוד היום והמומחים שלנו בפתרונות הנדסה ובטיחות יסייעו לכם במקצועיות ובמהירות.

    מי צריך בדיקת יציבות מבנה ועמודי תאורה?

    כל אדם שאינו בטוח במידת היציבות במבנה שלו, יכול להזמין בדיקת יציבות על מנת לדעת בצורה מעמיקה מה יכולת העמידה של המבנה ברעידות אדמה.

    בנוסף בדיקת יציבות מבנה צריך כל יזם שמתכנן לבנות בניין במסגרת תוכנית תמ"א 38/1 או 38/2 , הבדיקה צריך להוכיח כי המבנה אינו עמיד בפני רעידות אדמה וכי ניתן לבצע לו חיזוק על מנת שיעמוד בתקן 413 לבניית מבנים עמידים מפני רעידות אדמה.

    פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעת מחיר לייעוץ קונסטרוקציה והכנת דוח פסילת מבנה, אצלנו בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות בע"מ הקונסטרוקטורים בעלי ניסיון של יותר מ20 שנה בתחום .

    התקשרו עוד היום לקבלת הצעת מחיר משתלמת ועבודה מקצועית.

    כמה עולה בדיקת יציבות מבנה?

    תשובה: מחיר בדיקת יציבות מבנה הינו כמה אלפי שקלים ותלוי בגודל המבנה, מיקומו הגאוגרפי, וכמובן שהמחיר תלוי גם בניסיונו ובאיכותו של הקונסטרוקטור.

    ישנה עדיפות כי הקונסטרוקטור שמבצע את בדיקת יציבות המבנה יהיה גם הקונסטרוקטור שיתכנן את השלד של המבנה שמגישים להיתר הבנייה או לצורך השיפוץ.

    מעבר לבדיקת יציבות המבנה, יבקש הקונסטרוקטור שתזמינו יועץ קרקע שיפיק דוח קרקע על מנת למפות את רכיבי הקרקע בשכבות התת קרקעיות בשטח וליד יסודות הבניין וגם מעבדה שתפיק דוח אל הרס ותבדוק מספר אלמנטים בכל המקומות במבנה כגון חדר מדרגות, מקלטים אלמנטים אופקיים ופרטי זיון של השלד שתי הבדיקות הנוספות מוערכות גם הן בכמה אלפי שקלים לבדיקה, לא תמיד נדרשות שלושת הבדיקות, הן נדרשות בעיקר כאשר רוצים לבצע פרויקט במסגרת תמ"א 38 בדרך כלל.

    מה כולל תהליך בדיקת יציבות מבנה?

    התהליך כולל בחירת קונסטרוקטור לביצוע הבדיקה, תיאום הבדיקה פיזית אל מול הקונסטרוקטור.

    במהלך הביקור הפיזי של הקונסטרוקטור הוא יבצע מספר בדיקות במקומות שונים במבנה, בקומה טיפוסית בגג במדרגות ליד הכניסות ושם הוא יבדוק מספר מרכיבים כמו הבטון, קורות הפלדה, השלד, והזיון של הבטון בחלק מהמקומות, כמובן שיסכם את הכל על ידי חישובי התנגדות ועומסים על פי התקנים.

    לאחר מכן יפיק דוח שיפרט את תהליך חיזוק המבנה במידה ויש צורך כזה של המבנה על מנת שיעמוד בתקן 413 לעמידה ברעידות אדמה.

    לאחר ביצוע הבדיקה הדוח יועבר לאדריכל או ללקוח על פי הסיכום, שיגיש אותו לועדה על מנת לקדם את היתר הבנייה והקונסטרוקטור יחל בתכנון הראשוני והמתקדם של המבנה.

    איך לבחור קונסטרוקטור לבדיקת יציבות מבנה.

    תשובה: קונסטרוקטור הינו אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחת כל פרויקט הנדסי, הזמינות והמענה שלו, וכמובן גם רמת המקצועיות שלו יכולים להוות הגורם המכריע ביעילות הכלכלית של הפרויקט, קונסטרוקטור שבקיא בתקנים וביצע תכנון רב של מבנים ופרויקטים מסוג תמ"א 38/1 או 38/2 יכול לחסוך מאות אלפי שקלים על חישובי בטון וחיזוקי פלדה למבנה.

    בחירת קונסטרוקטור הינו צעד משמעותי ובעל השפעות כלכליות ובטיחותיות רבות ולכן , פנו אל המומחים שלנו בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות בע"מ על מנת להתחיל את הפרויקט בראש שקט ולדעת שאתם בידיים הכי מקצועיות שאפשר.

     

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ