לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

תכנון והתקנת ספרינקלרים – הגורמים החשובים בעת התכנון

מערכות כיבוי האש יכולות להציל חיים. היום, כל עסק מחויב להקפיד על הבטיחות ובכך לקחת אחריות על חיי העובדים ועל חיי המבקרים באזור.

 

הספרינקלרים הם המערכת הטובה ביותר למניעת התלקחות, הם מזהים מיד את הסכנה ומונעים ממנה להתפשט ולפגוע באנשים. הספרינקלרים עובדים באופן אוטומטי, ללא התערבות יד אדם, אך כדי שהם יהיו יעילים, חובה לתכנן אותם בקפידה.

 

בעל המקצוע אשר יבצע את התכנון של הספרינקלרים יהיה לרוב בעל מקצוע שונה מזה שיתקין אותם, אך שניהם צריכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא ולתכנון יש משמעות רבה.

 

בעת תכנון והתקנת ספרינקלרים ישנם גורמים שונים שצריכים לבוא בחשבון.

 

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    גורם ראשון – המבנה עצמו

    המבנה הוא מצב נתון ולא פעם הוא מהווה סכנת התלקחות או התפשטות של דליקה. סכנת התלקחות תהיה ברגע שהמבנה עצמו כולל חומרים אשר עלולים להגיב להצתה כמו זו שיכולה להיגרם מקצר חשמלי.

     

    התפשטות של דליקה היא שונה ועל בעל המקצוע לבדוק את המבנה מבחינת מה יקרה ברגע שתתחיל הדליקה. כלומר, כיצד האש תתקדם, לאן ולהחליט בהתאם מהם המקומות הנכונים להציב בהם את המערכת כך שהדליקה תיכבה במהירות האפשרית ובמינימום נזק.

     

    גורם שני – הסכנות הקיימות במקום

     

    במיוחד במפעלים ומקומות אשר נבנו בצורה מסובכת, ישנן סכנות שעלולות לגרום לדליקה. למשל, במפעלים אשר עושים שימוש בחומרים כימיים, ייתכן מצב שבו הם יגרמו להתלקחות. לכן, על בעל המקצוע שמייעץ ומבצע תכנון והתקנת ספרינקלרים הוא לבחון היכן נעשה שימוש באותם חומרים, להבין מה יכול לגרום להתלקחות, להעריך כיצד תתבצע דליקה, כיצד היא תתפשט ובהתאם לתכנן את המערכת שתוכל לבצע כיבוי מהיר ויעיל.

     

    גורם שלישי – הגורם האנושי

    הגורם האנושי הוא גורם שיכול להביא לדליקה. לרוב, לא יהיה מדובר בפעולה המתבצעת בזדון אלא דווקא בפעולה תמימה לחלוטין.

     

    עם זאת ואף על פי שניתן יהיה לשער שאיש לא ירצה לפגוע בך, על בעל המקצוע להבין כיצד מתבצעת הפעילות במקום ומה יכול לגרום לדליקה ושריפה.

     

    בעל המקצוע יחשוב באופן רחב על הפעילות המתבצעת במקום ויחשוב כיצד הגורם האנושי עלול לגרום לדליקה ואם היא תתרחש – היכן היא תתחיל ומה יהיה התהליך הנכון והיעיל ביותר לכבות אותה.

     

    כיצד נכון לאתר את הגורמים השונים

     

    תכנון והתקנת ספרינקלרים דורש מקצועיות. השלב הראשון בתהליך הוא איתור של כל הגורמים שיכולים לגרום לדליקה והשלב השני הוא ההתקנה של המערכת.

     

    כל עבודה תתבצע על ידי מומחה בתחום ומי שמתקין את המערכת לאו דווקא יהיה זה שיתכנן כיצד להתקין אותה, אך הוא יישמע להוראות ההתקנה ויבצע את העבודה בדיוק על פי התכנון המוקדם.

     

    את התכנון מומלץ לבצע עם מהנדס מתחום הבטיחות שמכיר היטב את עולם בטיחות האש ושמביא איתו הוכחות לניסיון קודם. התפקיד של המהנדס הוא לבצע תכנון שיאפשר לבעל המקצוע להתקין את המערכת.

     

    לאחר ההתקנה של המערכת יש לבדוק אחת לתקופה כי היא תקינה, לא נפגעה וכי היא עומדת בדרישות הבטיחות.

     

    בעל המקצוע אשר יבצע את הביקורת יבדוק את המערכת ויבדוק אם המקום השתנה ובהתאם אם הדרישות השתנו או אם הן נשארו כפי שהיו.

     

    נשמח לעמוד לרשותך

    חברת פתרונות הנדסה ובטיחות בע"מ מתמחה בתחום בטיחות באש ושמה לעצמה משימה להעלות את המודעות ואת הבטיחות.

     

    החברה שמחה לעמוד לרשותך עם מהנדסי בטיחות בעלי תואר שני וניסיון עשיר בתחום בטיחות האש.

     

    החברה מבצעת תכנון והתקנת ספרינקלרים ומזמינה אותך ליצור קשר או להשאיר את פרטייך באתר כדי לבדוק כיצד להפוך את המקום שלך למוגן.

     

    מה הם הגורמים העיקריים לשריפות בבתי עסק? מה היא הדרך הטובה ביותר להתגונן מדליקות ושריפות? איזה בעל מקצוע מוסמך לסייע בהתגוננות משריפות?

    בעלות על עסק מגיעה עם אחריות רבה וכבדה ושמירה על בטיחות העובדים והמבקרים במתחם העסק שלך היא מההיבטים החשובים והקריטיים ביותר.

    שריפות בבית העסק, כאשר העסק אינו מוכן אליהן, יכולות להוביל לנזקים כבדים לרכוש, פגיעה חמורה בקצב העבודה ואפילו פגיעה בחיי אדם אשר נמצאים תחת האחריות שלך.

    מהנדס בטיחות מוסמך יוכל לעזור לך להבין את נקודות התורפה של העסק שלך ולסייע לך בהתגוננות כנגד שריפות.

    בחינה יסודית של נקודות התורפה בעסק שלך

    שריפות יכולות להיגרם עקב תאונות, תכנון לקוי של מתחם העבודה, תהליכי עבודה לא נכונים עם מכשור ואפילו תנאי הסביבה.

    בעזרת גורם מקצועי ומנוסה ניתן לאתר את נקודות התורפה הבטיחותיות בבית העסק שלך, למנוע את הטרגדיה הבאה ולצמצם את הנזקים במקרים הגרועים ביותר.

    מה היא הדרך הטובה ביותר להתגוננות מפני שריפות?

    תכנון חכם של מערכת למניעת שריפות כולל בחינה יסודית של פעולת העסק שלך. נכון להיום, המערכת הטובה ביותר להתגוננות מפני שריפות הינה מערכת ספרינקלרים.

    זאת הודות ליכולת שלה לאתר שריפות באופן אוטומטי, למגר את ההתפשטות שלהן ולכבות אותן ללא סיכון חיי אדם.

    בנוסף למערכת ההגנה מפני שריפות, מומלץ לבצע הדרכות לעובדים בכדי שיוכלו לפעול בצורה שמונעת דליקות וידעו כיצד עליהם לפעול במקרה של שריפה.

    כיצד יש לבחור בעל מקצוע להתקנת מערכת התגוננות מאש?

    הדבר הראשון שעלייך לחפש אצל בעל המקצוע הוא הסמכה כמהנדס בטיחות וניסיון רב בתכנון והתקנה של מערכות התגוננות מאש.

    מעבר להכשרה ולניסיון, יש לבחור באיש מקצוע המחזיק בהמלצות ורשימת לקוחות ארוכה. לא צריך לחכות לשריפה הבאה בשביל להיות מוכנים אליה.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ