לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

תיק שטח מפעל

תיק מפעל הוא אוגדן מסמכים שאותו מכין מומחה בטיחות שבקיא בהנחיות חוק רישוי העסקים בישראל. לפי החוק, כל מפעל שבו נעשה שימוש בחומרים מסוכנים חייב להיות בעל תיק מן הסוג הזה. מטרת התיק היא לקבוע כיצד יש להתנהל במפעל בשעת חירום והוא יכול גם לשמש את כוחות ההצלה שיגיעו למקום.

החשיבות של תיק שטח למפעל

מבחינה מעשית, ניתן לראות את החשיבות של הכנת תיק מפעל על ידי מומחה בטיחות מוסמך בכמה היבטים. ראשית, המידע שמופיע בתיק מסייע בפועל לכוחות ההצלה ועוזר להם לדעת היכן ממוקמות נקודות המילוט, מה דרכי הגישה ועם איזה בעלי תפקידים עליהם ליצור קשר על מנת לפתור את המשבר. שנית, התיק כולל אינפורמציה שיש רק לנציגי המפעל – כמו למשל מרכיבים שבהם נעשה שימוש, שיטות עבודה וסוג הפעילות במקום.

מתי מכינים את התיק?

יש להתייחס ברצינות תהומית לנושא של הכנת תיק שטח ולא לחכות לביקורת של הרשויות. רצוי להכיר את ההנחיות שקובעות מה יהיה בתוך התיק, כיצד הוא אמור להיות בנוי ואילו מסמכים כלולים בתוכו. יתרה מזאת, מומלץ להכין את התיק באופן מקצועי בשלב מוקדם כדי לקצר את תהליך רישוי העסקים ועל מנת לא להתעכב בתחילת הפעילות השוטפת של המפעל.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    בחירת מומחה להכנת התיק

    אף על פי שבעלי מפעלים מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את אופי העבודה וגורמי הסיכון, אין להם את הידע של מומחה בטיחות. תיק מפעל יכול להיכתב רק על ידי מומחה בטיחות עם ניסיון מעשי ובקיאות בלשון חוק רישוי עסקים. על המומחה להעריך את הסכנות הקיימות במקום, להציע פתרונות למזעור סיכונים ולהגדיר כיצד לפעול במקרי חירום. מומחה שעושה את זה מסייע לבעלי מפעלים לקבל רישיון עסק ובמקרים מסוימים אף מציל חיי אדם.

    המפעל שלך יכול להיות בטיחותי יותר!

    בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות מתמחים בנושא של רישוי עסקים, בטיחות אש ונגישות וביכולתנו להעמיד לרשותך איש מקצוע אמין עבור הכנת תיק מפעל שתואם את צרכי המפעל שלך. נשמח לקבל את פנייתך ולתאם עמך פגישה, כדי להפוך את המפעל למקום בטוח יותר – וללוות אותך בהתנהלות מול הרשויות.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ