לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

תוכנית בטיחות – שאלות נפוצות

הכנת תוכנית בטיחות מתבצעת במקומות עבודה המחויבים לכך כאשר הסיבה לכך היא הגנה על העובדים במקום ועל הסביבה. את התוכנית צריך להכין ממונה על הבטיחות אשר הוכשר לכתוב את התוכנית על ידי המוסד לבטיחות וגהות או מטעם גוף מקביל למוסד זה ומאושר לתת הסמכה לכך מטעם מפקח העבודה הראשי.

על איזה עסק חלה חובת הכנת תוכנית בטיחות?

הכנת התוכנית חלה על מפעלים אשר מונים מעל ל-100 עובדים לפחות, על מפעלים אשר מונים מעל ל-50 עובדים אם הם נמנים בין הסוגים המפורטים בחוק וכן אם קבע המפקח על העבודה באזור המפעל או העסק כי יש להכין תוכנית זו. הסיבה במקרה זה תהיה זיהוי סיכונים במקום העבודה והרצון של המפקח למנוע אותם ככל האפשר.

מתי יש להכין ולהגיש את התוכנית?

את התוכנית יש להכין על פי התקנה בחוק או תוך שנה מיום תחילתן. כמו כן, במקרה שהמפקח האזורי קבע כי על המקום להכין תוכנית, יש להגישה תוך שנה מיום הדרישה.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    מדוע חשוב להכין תוכנית בטיחות?

    מעבר לכך שהחוק מחייב עסקים מסוימים ומקומות הומים להכין תוכנית בטיחות, ישנם יתרונות נוספים להכנה. בתהליך, בודק הממונה אילו סכנות קיימות במקום. הוא מזהה מפגעים ופוטנציאל פגיעה ומתריע כיצד למנוע אותו. כמו כן, הממונה נותן את המלצותיו לציוד המתאים אשר יכול לסייע בעת הצורך והיכן כדאי להתקין אותו. היתרונות של פעולה זו רבים ויכולים ליצור שינוי משמעותי בכל הנוגע לבטיחותם של העובדים. הכנה מקצועית של התוכנית יכולה למנוע אסון ולהפחית נזקים במקרה שאכן יקרה דבר מה.

    מהו חלקם של העובדים בתוכנית?

    העובדים במקום העבודה צריכים לעבור אחת לתקופה הדרכות. בהדרכות יועבר להם מידע המתאים באופן ספציפי לפעילות במקום. בין היתר, ההדרכה תרענן את הפעולות אותן יש לבצע כדי למנוע תאונות, יועברו נהלי הבטיחות, התפקידים השונים במקום וכן כיצד יש לפעול במקרה של אסון כמו שריפה, רעידת אדמה ועוד.

    מתי יש לעדכן תוכנית בטיחות?

    לאחר סיום הכנת התוכנית יש להקפיד על עדכון אחת לשנה וכן אם נעשו במקום שינויים כמו שיפוץ גדול, סגירת פתחים ופתיחת אחרים. העדכון של התוכנית נועד להבטיח את בטיחות מקום העבודה ובמהלך העדכון יבדוק הממונה מה השתנה הן מבחינת המבנה, הן מבחינת הפעילות המתקיימת בו והן מבחינת הסביבה ויעדכן את התוכנית שנכתבה.

    האם החוק חל גם על אתרי בנייה?

    באתרי בנייה בהם חמישים עובדים או יותר, כולל עובדים המועסקים על ידי המעסיק הישיר ועובדי קבלן, חובה ליצור תוכנית בטיחות ולהקפיד על כללים למניעת תאונות עבודה. מדי שנה קורות תאונות רבות בתחום הבנייה והקפדה על הכללים והנחיית העובדים יכולה לצמצם אותן.

    כיצד יש לפעול במקרה שממונה הבטיחות לא עבר הכשרה להכין תוכנית בטיחות?

    רק ממונה בטיחות שעבר הכשרה מתאימה יוכל להכין את התוכנית עבור המפעל או העסק. במקרה שהעובד בתפקיד זה לא עבר הכשרה המפעל או העסק יכול לבחור לפנות אל גורם חיצוני ולהזמין אליו יועץ שילווה אותו לאורך כל הדרך ועד לקבלת האישורים הנדרשים לצורך פעילות תקינה במקום. חשוב לציין כי על מכין התוכנית להיות בעל הסמכה ואישור המעיד על כך שסיים את הכשרתו כנדרש.

    נשמח לעמוד לרשותך

    חברת פתרונות הנדסה ובטיחות שמה לעצמה למטרה להעלות את רמת הבטיחות במפעלים, ארגונים ואזורי בנייה. החברה מעמידה לרשותך מהנדסי תואר שני מנוסים בתחום בניית תוכנית בטיחות תשמח לבחון כיצד אפשר לסייע לך. לפרטים נוספים והתייעצות, נשמח ליצירת קשר או להשארת פרטייך באתר.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ