לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

שינויים ותוספות למבנים קיימים

קבלת היתר בניה עבור תוספת בניה, תישקל על ידי הרשות המקומית ותאושר במידה וקיימת תכנית בנין עיר בתוקף המאפשרת הגדלת זכויות הבניה, או כשמדובר בשטח שירות (מחסן, חניה, חדר כביסה, מרתף, חדר אשפה או ממ”ד) ובלבד אם לא נוצלו כל זכויות הבניה בנכס.

מה צריך לעשות כשמעוניינים בתוספת בניה?

זכויות הבנייה של כל מבנה מפרטות את היקף הבנייה האפשרי במבנה המדובר ונקבעות בתוכנית בניין עיר.

במידה וישנן זכויות בנייה שלא נוצלו, ניתן לבקש היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    כאשר מעוניינים לבנות תוספת בניה, ישנם כללים שונים לביצוע המשימה ותהליך קבוע שכל אחד צריך לעבור. הדרך לאישור תוספת הבניה אינה פשוטה ויכולה להימשך זמן רב עד לקבלת האישורים המתאימים והנחוצים על מנת לבצע זאת.

    התהליך כולל קבלת ייעוץ מאנשי מקצוע, כמו אדריכלים למשל, שיכולים לעזור בייעוץ והכוונה נכונה בכל הקשור לתהליך הבנייה או השיפוץ על סמך הכרותם את תקנות הבנייה.

    על מנת להגיש בקשה לתוספת בניה, יש להיעזר במהנדס בניין מקצועי שיבדוק את המבנה, יכין תוכנית קונסטרוקציה, יבצע את כל החישובים, יבדוק את כמות החומרים הדרושים ומשך העבודה ורק על פי כל הממצאים שנמצאו, יתכנן את התוספת ויגיש את התוכניות והבקשה לביצוע עבודת תוספת בניה.

    היתר בנייה לבניית מבנה חדש או להריסת מבנה קיים

    כל אזרח המעוניין באישור מבנה חדש או הריסתו של מבנה קיים, מחוייב לצרף לפנייתו אל הוועדה לתכנון ולבנייה פירוט מלא של תוכניותיו. פירוט זה צריך לכלול: מפרט הנדסי, פירוט של מתחמים חיוניים (חנייה או חדר אשפה), תרשימי מערכות שונות (מערכת הביוב). בנוסף לתוכניות הנ"ל לעיתים יש לצרף לבקשה גם אישורים שונים מגופים ציבוריים כגון : פיקוד העורף, מכבי אש, משרד הבריאות וכדומה.

    היתר בנייה לתוספת למבנה

    הגשת בקשה להיתר בנייה עבור תוספת דומה להגשת בקשה להיתר מבנה חדש, אך לרוב קצרה בהרבה. בחוק ישנם הליכי בנייה המוגדרים כ"עבודה מצומצמת" (הקמת גדר, שינוי חזיתות, פרגולה וכדומה).

    הליך אישור היתר זה הוא מהיר וקצר יחסית.

    היתר בנייה לשימוש חורג

    שימוש חורג מוגדר בחוק כשימוש במבנה באופן המנוגד לייעוד המופיע בתוכנית המקורית.

    הליך אישור היתר בנייה מסוג זה מורכב וממושך יותר, כאשר לעיתים הוא יהווה בסיס לתהליך קבלת רישיון עסק.

    גם הליך זה דורש הגשת תוכניות בנייה מפורטות ואישורים שונים כגון פרסום בעיתון, ידיעת השכנים וכדומה.

    היתר בנייה לביצוע שינויים פנימיים במבנה משותף

    היתר זה מוגש במקרים בהם בעל דירה מסויימת מעוניין לבצע שינויים פנימיים בדירתו כגון פתיחת חלון בבניין ו/או החלפת מערכת ניקוז, שינויים אשר ישפיעו באופן כלשהו על מבנה הבניין כולו או על אחת מהמערכות הציבוריות המשותפות שלו. גם במקרה זה הגשת הבקשה כוללת תוכניות ואישורים מגורמים שונים.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ