לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

מתי נדרש לקחת יועץ אינסטלציה

מתי תצטרכו לקחת יועץ אינסטלציה? היכן ניתן לקבל שירות ייעוץ אינסטלציה מקצועי? כדי לענות על השאלות הללו, יש להבין את ההבדלים בין אינסטלטור, ובין ייעוץ אינסטלציה. יש להבין מהם ההגדרות והתפקידים, של כל אחד מבעלי המקצוע שהזכרנו.

אינסטלטור- מבצע בפועל את עבודת האינסטלציה

ההבדל החשוב והמהותי ביותר בין עבודתו של יועץ אינסטלציה לבין עבודת האינסטלטור, הוא שהאינסטלטור דואג בפועל לביצוע עבודות האינסטלציה. האינסטלטור, הוא האחראי על התקנת צינורות האינסטלציה במבנה. היקף עבודת אינסטלטור מגוונת מאוד. לפעמים, יוזמן האינסטלטור למשימה קטנה של תיקון ברז דולף, ולפעמים יתבקש להניח צנרת מים חדשה במסגרת שיפוץ בדירת מגורים ישנה.

  • הכשרה נדרשת: אינסטלטור לא צריך להוציא תואר אקדמי כדי להתחיל לעבוד. בדרך כלל, רוב האינסטלטורים עוברים קורס בסיסי של הכשרה מקצועית בתחום האינסטלציה.

יועץ אינסטלציה – מכין אך ורק את תכניות האינסטלציה של הפרויקט

תפקידו של יועץ האינסטלציה הוא אך ורק להכין את תכניות העבודה המומלצות. תכניות עבודה אלו עוברות לפני תחילת הבניה אל קבלן העבודה ואל האינסטלטור. היתר בניה של בניין חדש או פרויקט מגורים חדש ניתן לאחר שהרשות המקומית המאשרת עוברת על שרטוטי תכניות האינסטלציה המפורטות, ביחד עם שאר השרטוטים ותכניות הבניה האחרות המוגשות.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    היועץ, אינו מתעסק בפן הפיזי של עבודת האינסטלציה. פעמים רבות, לא יהיה ליועצי אינסטלציה ניסיון מעשי בהכשרת צינורות, משום שהכשרתם היא תואר בהנדסת בטיחות.

    • השרטוטים המוגשים כוללים את כל סוגי צנרת המים: בעוד שהאינסטלטור מטפל לפעמים רק בסוג אחד של צנרת, הרי ש יועץ אינסטלציה מחויב לכלול בשרטוט המוגש את כל צנרת המים של הפרויקט. חלק מהצנרת בשרטוט יהיה צנרת הביוב. על היועץ, לתכנן היטב את כל צנרת הביוב של הפרויקט.
    • התפקיד אינו מסתיים בעת הגשת התוכניות: התפקיד של יועצי אינסטלציה אינו מסתיים בעת שהתוכניות המאושרות אושרו לאדריכל ולאינסטלטור. היועץ, יגיע לביקורת לאחר סיום פרויקט הבניה.

    מה מטרת שירות הייעוץ?

    למעשה, חובת ייעוץ אינסטלציה והכנת תכניות אינסטלציה מפורטות, נובעת מטעמי בטיחות. חשוב, שלמבנה יהיה ברזי התזת מים נגישים בעת דליקה, ושלחץ המים בברזי התזה אלו יהיה תקין. ללא מילוי דרישות אלו, לא יינתן אישור למבנה.

    • מי מזמין שירותי ייעוץ אינסטלציה? הסקטור הפרטי אינו מזמין לרוב שירותי ייעוץ אינסטלציה. גם אם סקטור זה זקוק מאוד לייעוץ בנושאי אינסטלציה, הרי שבדרך כלל קבלנים וחברות בנייה משתמשות בשירות זה. לפעמים, יכין אינסטלטור שרטוט קל של תכנית אינסטלציה לדירת מגורים. שרטוט זה יהיה מיועד עבור המזמין. אולם שרטוט זה לא יהיה מפורט כמו תכנית שמגיש יועץ אינסטלציה.

     

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ