לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

מערכות גילוי אש ועשן

בבתי עסק רבים כמו גם במוסדות ציבוריים מחזיקים במטפי אש. אך ישנם מקרים אשר בהם למרבה הצער אין הרבה מה לעשות במטפים הללו לאחר שהאש כבר פרצה ואף התפשטה.

חשוב לדעת! לא די בהתקנה של מטפי כיבוי אש. אם לא תתקינו גלאי עשן – לא תדעו מתי עליכם להפעיל את מטפי הכיבוי. מתקינים גלאי עשן ומעניקים את ההגנה המלאה למקום.

מטפי אש זהו ציוד חובה בהרבה מקומות כאשר ברבים מהם מדובר בכאלה המחויבים מבחינה חוקית על מנת שיהיו לעסק הרישיונות המתאימים. אך אם נחשוב על כך, הרי שהמטפים הללו לא יהיו ממש יעילים במקרה שכבר פרצה שריפה ואנחנו לא יכולים להשתלט עליה כלל בעזרת המטפים.

בדיוק לכן אנחנו זקוקים לגלאי עשן. גלאי עשן רגיש אשר יאפשר לנו לדעת מיד כאשר פרצה אש וכך נוכל למגר אותה לפני שהיא תתפשט ונאבד עליה שליטה.

​מה מגלה לנו הגלאי?

​ישנן הרבה מאוד סיבות אשר עשויות להיות אחראיות להתפרצות של שריפה.

זה קורה בבתים ישנים אך גם בבתים חדשים. זה יכול להיות בחדרי שינה ואף בחדרי כביסה, זה עלול לתפוס אותנו חלילה גם במרתפים וגם בעליות הגג, בבית העסק או במחסן, כאשר בכל מקום כזה זה עלול לגרום לנזק כבד גם בנפש וגם ברכוש.

למעשה ניתן לומר כי אף אחד ושום מקום אינם חסינים מפני אסון כזה. כבר שמענו על מקרים חמורים אשר בהם עלה בית שלם באש וגבה קרבנות כבדים בנפש וברכוש רק בגלל מחשב נייד שנותר מחובר לחשמל והונח על מזרון שלא אפשר למחשב לנשום, או לחילופין בגלל מקרר תקול או סתם קצר חשמלי.

כדי למנוע אסונות מחרידים אשר כאלה – אנחנו חייבים לבטח את הבית ואת העסק באמצעות גלאי עשן. הגלאי יאתר כל מוקד עשן ומיד יתריע על כך.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    גילוי מוקדם של האש יסייע לנו להשתלט עליו לפני שחלילה יקרה משהו.

    אין עשן בלי אש

    בדרך כלל בשעות היום, כאשר פורצת שריפה אנחנו נצליח לאתר אותו ולגלות אותו במהירות. היות והעשן מתחיל לעלות כלפי מעלה והוא מורגש היטב באוויר.

    דבר כזה עשוי להתרחש בעקבות קצר חשמלי או בעקבות עשרות סיבות אחרות. אך כאשר דבר כזה קורה בשעות הלילה כאשר אנחנו לא ערניים לחוש בריח העשן או גרוע מכך – כאשר הדבר קורה כאשר אנחנו לא נמצאים במקום, אם זה בבית העסק או אפילו בבית שלנו ואנחנו לא שם, הרי שהעשן לא יעיר אותנו וגם לא יספר לנו כי קיים סיכון כזה של שריפה.

    במקרים מעין אלו – ייכנס הגלאי לפעולה ויתריע ויזעיק אותנו לטפל בתקלה.

    כנגד האש – חייבים להתמגן

    האש זהו אויב מסוכן ומפחיד מאוד. מצד אחד לכולנו יש חומרי בעירה בבית. גפרורים, כיריים, נרות ומצד שני, האש – כאשר היא יוצאת מכלל שליטה היא מתחילה להתפשט במהירות מבהילה כאשר מהר מאוד אנחנו עלולים חלילה לגלות כי הבית כולו על כל תכולתו עולה באש.

    אם חלילה ישנם גם אנשים לכודים במקום אשר לא מצליחים למצוא את הדלת בגלל העשן או שהם לא יכולים לפתוח את הדלת שהתעקמה מעוצמת השריפה הרי שמדובר בזוועה שאף אחד מאתנו אינו מאחל אותה לעצמו ואף אחד לא היה רוצה להיקלע לסיטואציה קשה שכזו.

    בדיוק לכן, קיימת ההמלצה החמה – להתקין גלאי עשן בכל מקום ובכל חלל בבית. כדי שאם חלילה וחס יקרה משהו – גלאי העשן יתריע ויודיע על הדבר ואנחנו נוכל להגיע במהירות ולהשתלט על השריפה בטרם תצבור גובה.

    היכן תתקינו את הגלאי?

    יש כאלה אשר נרתעים מהתקנה של הגלאי כי הם לא רוצים לכער את המראה של החדר או את העיצוב של החנות.

    כאן חשוב לדעת כי כאשר הדבר נוגע להצלת חיי אדם או רכוש, אין מקום לשיקול צדדי כזה. אך חוץ מזה, חשוב לדעת כי כיום ישנם גלאי עשן מיוחדים אשר אינם בולטים.

    הם נראים כמעט כמו אביזר שנועד לצורך קישוט החדר. ישנם גלאי עשן אשר לא זקוקים לחיבור לחשמל ואין צורך בחציבה בקיר לצורך ההתקנה שלהם. נדרשים בסך הכול שני ברגים רגילים לגמרי והגלאי נכנס לפעולה.

    ​המיקום הנכון לגלאים

    כאשר אנחנו באים לחבר את גלאי העשן חשוב מאוד שניצמד להמלצות היצרן.

    למעשה יש לנו את האפשרות להתקין את הגלאי במקומחות רבים. אך הדבר החשוב ביותר אשר אותו עלינו לזכור הוא כי העשן מטבעו עולה כלפי מעלה ואם הגלאי יהיה מחובר לקיר הרי שלא בטוח כי העשן יגיע אל הגלאי במקרה של שריפה.

    על כן, חשוב מאוד להתקין את הגלאי במקום הכי גבוה בחלל שזה אומר כמובן – בתקרה.

    הגלאי רגיש מיד…

    ישנה בעיה מטרידה עם גלאי העשן… הגלאים לעיתים רגישים מידי והם מתריעים גם כאשר לא מדובר בבעיה אמתית של אש ועשן של שריפה.

    כך לדוגמא כאשר ישנו עשן של סיגריות ולעיתים אפילו עשן של סיגריה חשמלית. כך גם כאשר הגלאי ממוקם במטבח והאדים העולים מסירי הבישול מטעים את הגלאי שמתחיל לצפצף.

    ​לכן, חשוב שלא להתקין את גלאי העשן סמוך מידי לכיריים כדי שלא בכל פעם שתבשלו המערכת תצא באזעקה. מצד שני – לא כדאי לוותר על גלאי העשן במטבח כדי שאם חלילה תפרוץ שריפה של ממש – הרי שהגלאי יצליח לחוש בעשן ולצפצף. ההתרעה אשר תינתן בזמן – בכוחה להציל חיים.

    "אבא, אמא למה לא התקנתם גם גלאי עשן?"

    זוהי שאלה שאתם בטוח לא רוצים לשמוע כאשר חלילה לא הצלחתם לחלץ בזמן את הילד מהחדר אפוף העשן.

    במקרים רבים מידי יכולים היו להימנע אסונות בעקבות גלאי העשן אשר היה מתריע על האש שפרצה. כך ניתן היה להשתלט על השריפה כבר בתחילתה באמצעות מטף כיבוי או אפילו ספל עם מים לפני שהאש החלה להשתולל ולצאת לגמרי מכלל שליטה.

    התקשרו עכשיו לייעוץ ללא עלות

    054-2042088

    בוחרים גלאי עשן

    אז נדמה כי הבנו עד כמה חשוב לדאוג שיהיה לנו גלאי עשן בכל מקום. כאן מתחילה ההתלבטות באיזה מוצר לבחור.

    קיים היום מגוון גדול של גלאי עשן כאשר מדובר בשפע של מוצרים שונים והבחירה היא די מבלבלת. יש את הגלאים הפשוטים יותר ויש את אלו המתוחכמים יותר.

    בגדול כולם מסוגלים להתריע במקרה של עשן בחלל. אך מתוך כל האפשרויות כדאי להכיר את אלו אשר פועלים באמצעות חשמל, או את אלו אשר זקוקים לסוללות.

    גם בתוך כל קטגוריה יש לנו עוד אפשרויות רבות. אלו עם הסוללות עשויות להכיל גם סוללת גיבוי למקרה הצורך.

    ​ישנם הגלאים האלחוטיים וישנם אלו אשר משולבים במערכת ממוחשבת.

    יש את אלו אשר יש להם מנגנון שליטה ובקרה עצמית ויש כאלה אשר כוללים גם חייגן אוטומטי אשר מציעים את האפשרות של פנייה אל מוקדי חירום באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם במקרה אשר הגלאי מגלה ריח של עשן.

    ​בדקו את האפשרויות, התאימו את המוצר לצרכים שלכם וכך תיהנו מגלאי עשן אשר ישמור ויתריע בעת הצורך.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ