לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

הדרכת בטיחות – כיצד ניגשים לנושא באופן הנכון ביותר?

ברגע שיש לך עסק ועובדים, עלייך לקחת אחריות על בטיחותם. העובדים מגיעים אלייך מדי יום ומבלים כמחצית משעות הערות שלהם במסגרת העבודה. גם אלו החדשים ביניהם, שטרם עברו הדרכת בטיחות, מצפים לחזור בסיום העבודה חזרה לבית בשלמות ובבטחה ולך – כמעסיק – יש את החובה המוסרית והחוקית להגן על העובדים וליצור סביבה בטוחה עבורם.

יצירת סביבה מוגנת לעובדים

יצירת סביבה מוגנת לעובדים כוללת את כל מה שאומר החוק – ולעתים קרובות יותר מכך. עלייך לוודא כי כל עובד מקבל את הכלים הנדרשים כך שיוכל לשמור על עצמו. עלייך להקפיד שיהיה ציוד מגן זמין, בטיחותי ותקני וכן, עלייך להקפיד על כך שכל עובד ועובדת יידעו כיצד הם יכולים להפחית את הסכנות סביבם וכיצד עליהם לנהוג במקרי חירום.

באחריותך לדאוג להעברת הדרכת בטיחות אחת לשנה או לעתים תכופות יותר אם יש צורך בכך. הדרכת בטיחות תתבצע על ידי בעל מקצוע, ממונה בטיחות והיא תצטרך להתאים באופן ספציפי לעובדים ולאופי העבודה במקום.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    תוכני ההדרכה

    התוכן של הדרכת בטיחות יכיל את כל המידע הנחוץ כך שהעובדים יידעו כיצד לשמור על עצמם. בין היתר, חשוב שההדרכה תתריע בפני סכנות שונות, במהלכה יוסבר לעובדים אלו אמצעי מיגון יש להם ומתי עליהם להשתמש בהם, במידת הצורך הדרכת בטיחות תיגע בסכנות חשמל, חומרים מסוכנים ועבודה בגובה וכן היא תיגע בתחום הגורם האנושי ומה יכולים העובדים לעשות כדי למנוע אסון.

    חלק נוסף של הדרכת בטיחות ייגע בתחום של מקרי חירום. במדינת ישראל מצבים של שריפה, מלחמה ורעידות אדמה הם אינם היפותטיים ועל כל עובד לדעת אלו אמצעי מיגון עומדים לרשותו, כיצד יהיה עליו לפעול בשעת חירום ומיהם אנשי המפתח שיעמדו לרשותו.

    חשיבות המקצועיות של הדרכת בטיחות

    בעל המקצוע אשר יבצע הדרכת בטיחות יהיה ממונה בטיחות אשר הוסמך לכך לאחר שעמד בכל התנאים הנדרשים לעסוק בתחום על פי חוק. ישנם מפעלים ומקומות עבודה רבים אשר מחויבים להחזיק בממונה וחלק מתפקידו יהיה לבצע הדרכות לעובדים. במקומות בהם אין ממונה, יש להזמין בעל מקצוע מומחה שיתכנן הדרכת בטיחות בקפידה ויעביר אותה בהתאם לצורך של המקום ולאופי העבודה בו.

    פעמים רבות, גם במפעלים ומקומות אשר יש בהם ממונה שעובד באופן קבוע במקום, מומלץ להזמין חברה חיצונית. הסיבה לכך היא שלא כל מי שמומחה בתחום הבטיחות ושיודע להתריע מפני מפגעים, יידע להעביר את הדרכת בטיחות לעובדים באופן יעיל. לכן, כמי שאחראי לבטיחות העובדים, עלייך להפעיל שיקול דעת ולהחליט מהי הדרך הנכונה ביותר להעביר את המידע הרלוונטי לעובדים שלך ומי צריך לבצע את ההדרכה.

    הדרכת בטיחות חייבת להיות מותאמת למקום העבודה

    חשוב לציין כי הדרכת בטיחות היא לא הדרכה אחידה והיא לא יכולה להיות כזו. כלומר, הדרכות בטיחות במקום אחד תהיה שונה לחלוטין מהדרכת בטיחות המתבצעת במקום אחר ויותר מכך, הדרכת בטיחות אשר מתבצעת בשנה זו תהיה פעמים רבות שונה מזו שהתקיימה בשנה הקודמת וזו שאחריה יכולה גם היא להיות שונה.

    התכנון של הדרכת בטיחות הוא חלק חשוב בה. על ממונה הבטיחות לבחון את האתגרים השונים הקיימים במקום העבודה ולהבין מהו הידע החשוב שהעובדים צריכים לקבל ושיוכלו להשתמש בו. ככל שההדרכה תהיה מעשית יותר וקרובה לעובדים, כך יעלה הסיכוי שהם יוכלו להשתמש בידע הרב וכך הם יוכלו להפחית את הנזקים התלויים בגורם האנושי.

    עלייך לזכור כי לעובדים שלך יש כוח להגן על עצמם. ככל שיהיה להם את הידע הרלוונטי יותר, כך יפחתו אסונות וכך התפקוד של העובדים בשעת חירום יהיה מקצועי ויעיל יותר. לכן, חשוב להקפיד על הדרכת בטיחות ברמה גבוהה ושזו תתאים למקום העבודה.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ