לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

דוח פסילת מבנה

שאלות תשובות דוח פסילת מבנה

 

שאלה: מה המשמעות של דוח פסילת מבנה?

תשובה: לפני שמדברים על דוח פסילת מבנה, חשוב להבין את כל התהליך שלשמו מכינים דוח פסילת מבנה. על מנת לבצע תמ"א 38 שמטרתה העיקרית היא חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה עתידיות, יש להוכיח מספר פרמטרים ולבצע בדיקות ספציפיות במבנה המיועד. ראשית, המבנה נבנה על פי היתר לפני שנת 1980, המבנה בשטח של מעל 400 מ' בניין שמאויש רוב הזמן ואינו קיבל צו הריסה, אישור מהנדס ועוד מספר פרמטרים. דוח פסילת מבנה מנתח את כל המרכיבים הקונסטרוקטיביים ממספר אזורים במבנה( קומת קרקע, גג, קומה טיפוסית) ומנפק דוח פסילת מבנה כחלק מחוברת חישובים סטטיים (נקרא גם חוברת חישוב אי עמידות המבנה לרעידות אדמה) שאומר האם המבנה עומד או לא עומד בתקן 413 לעמידות בפני רעידות אדמה. חוברת חישוב אי עמידות המבנה לרעידות אדמה היא אחד התנאים הראשונים לקבלת היתר בניה, שכן אם המבנה עומד בתקן , לא יאושר הפרויקט.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    שאלה: מי צריך דוח פסילת מבנה?

    תשובה: דוח פסילת מבנה צריך כל יזם שמתכנן לבנות בניין במסגרת תוכנית תמ"א 38/1 או 38/2 , הדוח צריך להוכיח כי המבנה אינו עמיד בפני רעידות אדמה וכי ניתן לבצע לו חיזוק על מנת שיעמוד בתקן 413 לבניית מבנים עמידים מפני רעידות אדמה. פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעת מחיר לייעוץ קונסטרוקציה והכנת דוח פסילת מבנה, אצלנו בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות בע"מ הקונסטרוקטורים בעלי ניסיון של יותר מ20 שנה בתחום . התקשרו עוד היום לקבלת הצעת מחיר משתלמת ועבודה מקצועית.

    שאלה: כמה עולה דוח פסילת מבנה?

    תשובה: מחיר הכנת דוח פסילת מבנה הינו כמה אלפי שקלים ותלוי בגודל המבנה, מיקומו הגאוגרפי, וכמובן שהמחיר תלוי גם בניסיונו ובאיכותו של הקונסטרוקטור. ישנה עדיפות כי הקונסטרוקטור שמכין את דוח פסילת המבנה יהיה גם הקונסטרוקטור שיתכנן את השלד של המבנה שמגישים להיתר הבנייה. מעבר לדוח פסילת המבנה , יבקש הקונסטרוקטור שתזמינו יועץ קרקע שיפיק דוח קרקע על מנת למפות את רכיבי הקרקע בשכבות התת קרקעיות בשטח וליד יסודות הבניין וגם מעבדה שתפיק דוח אל הרס ותבדוק מספר אלמנטים בכל המקומות במבנה כגון חדר מדרגות, מקלטים אלמנטים אופקיים ופרטי זיון של השלד שתי הבדיקות הנוספות מוערכות גם הן בכמה אלפי שקלים לבדיקה.

    שאלה: מה כולל תהליך הכנת דוח פסילת מבנה?

    תשובה: התהליך כולל בחירת קונסטרוקטור לביצוע הבדיקה, תיאום הבדיקה פיזית אל מול הקונסטרוקטור. במהלך הביקור הפיזי של הקונסטרוקטור הוא יבצע מספר בדיקות ולאחר מכן יכין דוח שיפרט את תהליך החיזוק של המבנה על מנת שיעמוד בתקן 413 לעמידה ברעידות אדמה. לאחר הפקת הדוח הדוח יועבר לאדריכל שיגיש אותו לועדה על מנת לקדם את היתר הבנייה והקונסטרוקטור יחל בתכנון הראשוני והמתקדם של המבנה.

    שאלה: איך לבחור קונסטרוקטור לדוח פסילת מבנה?

    תשובה: קונסטרוקטור הינו אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחת כל פרויקט הנדסי, הזמינות והמענה שלו, וכמובן גם רמת המקצועיות שלו יכולים להוות הגורם המכריע ביעילות הכלכלית של הפרויקט, קונסטרוקטור שבקיא בתקנים וביצע תכנון רב של מבנים ופרויקטים מסוג תמ"א 38/1 או 38/2 יכול לחסוך מאות אלפי שקלים על חישובי בטון וחיזוקי פלדה למבנה. בחירת קונסטרוקטור הינו צעד משמעותי ובעל השפעות כלכליות ובטיחותיות רבות ולכן , פנו אל המומחים שלנו בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות בע"מ על מנת להתחיל את הפרויקט בראש שקט ולדעת שאתם בידיים הכי מקצועיות שאפשר.

     

     

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ